גלעד השג
 גלעד השג
מבקר העירייה

תפקיד הביקורת

הביקורת מסייעת למועצת העיר להשיג את יעדיה באופן יעיל חסכוני תוך שמירה על החוק וטוהר המידות. הביקורת ברשות מקומית הינה מקצוע, הכולל פעילות מעין שיפוטית של בדיקה והערכה עצמאית ואובייקטיבית, המבקרת תהליכים ופעולות בארגון, לרבות תהליכי בקרה וניהול סיכונים, לשם השגת מטרות הארגון, ולשם שמירה על האינטרס הציבורי על-פי דין.

תפקידי מבקר העירייה ע"פ סעיף 170 לפקודת העיריות-

170 (א)

(1) לבדוק אם פעולות העיריה, לרבות פעולות לפי חוק התכנון והבניה, תשכ"ה- 1965, נעשו כדין, בידי המוסמך לעשותם, תוך שמירת טוהר המידות ועקרונות היעילות והחסכון;

(2) לבדוק את פעולות עובדי העיריה

(3) לבדוק אם סדרי הבוחן והוראות הנוהל הנהוגים בעיריה מבטיחים קיום הוראות כל דין, טוהר המידות ועקרונות היעילות והחסכון;

(4) לבקר את הנהלת חשבונות העיריה ולבדוק אם דרכי החזקת כספי העיריה ושמירת רכושה והחזקתו מניחות את הדעת.

 170 (ב) 

בקורת לפי סעיף קטן (א) תיעשה גם לגבי המועצה הדתית שבתחום העיריה וכן לגבי כל תאגיד, מפעל, מוסד, קרן או גוף אשר העיריה משתתפת בתקציבם השנתי כדי יותר מעשירית לגבי אותה שנת תקציב או משתתפת במינוי הנהלתם; למי שעומד לבקורת לפי סעיף קטן זה ייקרא להלן "גוף עירוני מבוקר".

170ב. (א) ראש העיריה וסגניו, חברי המועצה, עובדי העיריה, ראש המועצה הדתית וסגניו, חברי המועצה הדתית, עובדי המועצה הדתית, וחברים ועובדים של כל גוף עירוני מבוקר, ימציאו למבקר העיריה, על פי דרישתו, כל מסמך שברשותם אשר לדעת מבקר העיריה דרוש לצרכי הביקורת ויתנו למבקר העיריה כל מידע או הסבר שיבקש בתוך התקופה הקבועה בדרישה ובאופן הקבוע בה.

תיקון מס' 24

(ג) בכפוף לאמור בסעיף קטן (א), יקבע המבקר את תכנית עבודתו השנתית, את נושאי הביקורת בתקופה פלונית ואת היקף הביקורת –

(1) על פי שיקול דעתו של המבקר;

(2) על פי דרישת ראש העיריה לבקר ענין פלוני;

תפקידי ממונה על תלונות הציבור

הערה : אין לבלבל בין תלונת הציבור לפניות הציבור אותן יש להפנות למוקד 106 של העירייה. 

פניה לממונה על תלונות הציבור נעשית במקרים בהם העירייה פועלת בניגוד לנהלים ולחוק ו/או אינה נותנת מענה באופן חוזר לפניות תושבים.

הגדרה מלאה לנושא תלונות הציבור ואופן הפניה לממונה ניתן למצוא בהוראות החוק : בלינק המצורף .

תחומי אחריות המחלקה

  • ביצוע ביקורת תקופתית על פעולותיהן של כל מחלקות העירייה, בעלי התפקידים, נבחרי הציבור וגופי הסמך כולל המועצה הדתית
  • ממונה על תלונות הציבור – טיפול בתלונות על פי הגדרתן בחוק הרשויות המקומיות (ממונה על תלונות הציבור), תשס"ח-2008

שעות פעילות וקבלת קהל

מקבל קהל בימים ראשון -חמישי
בתיאום מראש באמצעות מייל [email protected] או בטלפון 04-8299248.

ניתן להשאיר הודעה גם במרכזיה בטלפון 04-8299206

בעלי תפקידים

גלעד הישג – מבקר העירייה, ממונה על תלונות הציבור

קישורים שימושיים

דוחות מבקר העירייה

הפניה להוראות החוק – "ממונה על תלונות הציבור" כדי לוודא שהתלונה עומדת בהגדרת החוק